Gå till innehåll
Svenska Konståkningsförbundet

Inspirationshelg för isdans och solodans i Mörrum

Placeholder

Den 4-5 maj samlades 25 åkare och 17 tränare i Mörrum för en nationell samling med fokus på isdans och solodans. Under ledning av den meriterade isdanstränaren Neil Brown fick deltagarna ta del av föreläsningar och träningar både på och utanför isen.

Mörrum stod som värd när Svenska Konståkningsförbundet arrangerade en nationell samling med fokus på solsodans och isdans 4-5 maj. Fokus för helgen var utveckling av skridskoteknik och att lära sig grunderna i solodans och isdans. Helgen samlade 25 åkare och 17 tränare som fick ta del av föreläsningar och träningar på och utanför isen under ledning av meriterade isdanstränaren Neil Brown. Neil har tidigare varit tränare vid den välrenommerade International Ice Dance Academy i Lyon under flera år och är numera verksam i Helsingfors.

- Det var väldigt roligt att helgen samlade så många åkare och tränare. Både solodans och isdans är växande discipliner i svensk konståkning. Det märks särskilt tydligt nu när vi även har två duktiga isdanspar på internationell seniornivå som jag tror och hoppas kan inspirera fler att testa dessa discipliner, säger Anna Burwall, sportchef Svenska Konståkningsförbundet.

Publicerad: 2024-05-15

Senast uppdaterad: 2024-05-15